- مشخصات فنی ریسپکت پرایم
- طراحی خارجی ریسپکت پرایم
- طراحی داخلی ریسپکت پرایم
- آسایش و راحتی ریسپکت پرایم
- نقاط قوت
- نقاط ضعف
مجله خودرو
ریسپکت پرایم
رسپکت پرایم سدانی ریبرند شده از بهمن موتور است که توسط این خودروساز به بازار ایران عرضه می شود. سال گذشته بود که این خودرو معرفی شد و در حال حاضر تنها سدان حاضر در سبد محصولات بهمن محسوب می شود. بهمن ریسپکت پرایم در واقع کووین ژواندو Cowin Xuandu در بازار چین است. برای کسب اطلاعات بیشتر از این خودرو چینی با اتوگالری هشت همراه باشید.
گالری ریسپکت پرایم
دنده ی ریسپکت پرایم
رینگ های ۱۷ اینچی تراش خورده
نمای داخل ریسپکت پرایم
پنل نمایشی با کیفیت
طراحی خارجی ریسپکت پرایم
نمای عقب
در نمای عقب چراغهای دو تکه و کشیده را میبینیم که همان طرح J شکل چراغهای جلو را دارند و تا وسط در صندوق ادامه پیدا کرده اند که این موضوع ظاهری مدرن به این سدان چینی داده است. در صندوق برآمدگی وجود دارد که نقش باله را بازی میکند و همراه با دو خروجی مستطیلی اگزوز، به حس و حال اسپرت ریسپکت اضافه کرده است.
نمای کناری
در نمای کناری بدنه خطوط طراحی ساده تر می شوند و پروفیل کناری نکته خاصی ندارد. رینگ های ۱۷ اینچی تناسب رنگی خوبی با حاشیه کرومی پنجره ها ایجاد کرده است و کالیپرهای ترمز قرمز باعث شده تا استایل اسپرت تری را در این سدان تازه وارد بازار، داشته باشیم.
نمای جلو
در نمای جلو چراغ های جلو در دو طرف به عقب کشیده شده اند و جلو پنجره در وسط، طرحی مشبک با خطوط کرومی افقی دارد. در وسط، نشان جدید گروه بهمن را می بینیم. طرح جلوپنجره بهمن ریسپکت تا پایین و وسط سپر ادامه دارد و در کنار سپر چراغ های روشنایی روز را با طرح L می بینیم.
کارایی و راندمان ریسپکت پرایم
زیر کاپوت ریسپکت بهمن یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر با استاندارد آلایندگی یورو 6 قرار گرفته که قادر است در بهترین حالت 154 اسببخار قدرت (دور موتور 5500) و 210 نیوتنمتر گشتاور (از دور موتور 1750 الی 4000) تولید نماید. این نیرو توسط یک جعبهنده CVT با قابلیت شبیهسازی 9 سرعت به چرخهای جلو منتقل میشود تا همه چیز مشابه با آریزو 5 جدید و آریزو 6 باشد. با توجه به این شباهتها میتوان حدس زد که عملکرد فنی خودرو نیز تا حد زیادی به رقبای مورد اشاره نزدیک است.
طراحی داخلی ریسپکت پرایم
بدنه با استحکام بالا
بلوک های متعدد از فولادهای تشکیل دهنده حرارتی با استحکام فوق العاده بالا Bentler
قدرت تسلیم ≥ 1500Mpa
تمام پوشش خودرو از صفحات فولادی گالوانیزه ساخته شده است
سیستم فشار مانیتورینگ فشار تایر
هر تایر دارای یک سنسور فشار تایر است که فشار و دمای تایر را از طریق سیگنالهای فرکانس رادیویی بیسیم نشان میدهد و به طور موثر از تصادف جلوگیری میکند.
حلقه محافظ با 6 ایربگ
کیسههای هوای محافظ، شرایط حفاظتی متفکرانهای را ارائه میکنند.
تجربه سواری با ریسپکت پرایم
اکثر افراد از شنیدن این که یک گیربکس CVT بر روی ریسپکت قرار دارد مأیوس میشوند؛ اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این CVT با گیربکس CVT که بر روی نیسان تینا و خودرو های قدیمی نصب شده متفاوت بوده و میتواند نسل جدید گیربکس CVT را به شما ارائه دهد. گیربکس ریسپکت میتواند به طور مصنوعی دنده عوض کند و به شما حس گیربکسهای AT را القا کند. اما بالاخره هیچ گیربکس CVT مانند AT نمیشود. نکته مثبتی که مشاهده میشود عایقبندی خوب است و یکی از بدترین نقاط ضعف فنی این خودرو توربوشارژر آن است که در تلفیق با گیربکس کمی شتاب اولیه را میکاهد و همین سبب میشود شما در سرعت زیر ۲۰ کیلومتر، شتاب بسیار کندی را تجربه کنید.
آسایش و راحتی ریسپکت پرایم
نقاط قوت
- کیفیت ساخت
- امکانات متناسب با قیمت
- صندوق عقب 455 لیتری
- پیشرانه مشترک با چری (4T15C)
نقاط ضعف
- رانندگی معمولی و نه چندان لذت بخش