- مشخصات فنی کی ام سی K7
- طراحی خارجی کی ام سی K7
- طراحی داخلی کی ام سی K7
- آسایش و راحتی کی ام سی K7
- نقاط قوت
- نقاط ضعف
مجله خودرو
کی ام سی K7
کی ام سی K7 جدیدترین محصولی است که با لوگو کرمان موتور به بازار کشورمان عرضه خواهد شد. این خودرو در حقیقت جک S7 است که اکنون با تغییر نام و با برند کرمان موتور کمپانی به دست مشتریان ایرانی خواهد رسید. کی ام سی K7 همانند بسیاری از هموطنانش از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر استفاده میکند که در سالهای گذشته به رسم نانوشته خودروسازان چینی تبدیل شده است. کی ام سی K7 یا هم ان KMC K7 نزدیکترین رقبای چری تیگو 7 در ایران خواهد بود.
گالری کی ام سی K7
فضای جا دار کابین
ویژگی های شیشه
قدرت و بهره وری سوخت
سفری آسوده
طراحی خارجی کی ام سی K7
طراحی و ابعاد بدنه
سبک طراحیKMC K7 سبک طراحی نسبتا بروزی است و این خودرو را تا حد زیادی شبیه به خودرو های کره ای کرده است. در نمای جلو کی ام سی K7، چراغ های روشنایی روز به تقلید از سبک طراحی خودرو های کره ای به صورت نواری شکل در قسمت بالای سپر قرار گرفته و چراغ های اصلی این خودرو درون سپر قرار گرفته است. استفاده از خطوط زاویه دار عمودی در جلو پنجره در کنار خطوط روی کاپوت چهره عضلانی به کی ۷ داده است.
بخش کناری
در نمای جانبی طراحی کمی ساده تر است و به جز دو خط طراحی ساده، اِلمان طراحی دیگری در این بخش دیده نمی شود اما استفاده از تریم دو رنگ در بخش رینگ های این خودرو جلوه خوبی را به نمای جانبی این خودرو داده است.
نمای عقب
در بخش عقب، چراغ های عقب این خودرو وجود دارد و نکته اینجست که با اینکه این خودرو از چراغ های دو تکه بهره می برد اما بخشی که به بدنه این خودرو چسبیده است تنها جنبه تزیینی دارد و هیچ چراغی در آن به کار نرفته است. در نمای عقب KMC K7 چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند چراغ های به هم پیوسته این خودرو است که در وسط آن لوگو KMC به چشم می خورد.
کارایی و راندمان کی ام سی K7
خودرو KMC K7 از یک پیشرانه چهارسیلندر بنزینی با توربوشارژر بهره میبرد که حجمی برابر ۱.۵ لیتر، توانی برابر با ۱۷۱ اسب بخار و گشتاوری به مقدار ۲۵۱ نیوتن.متر دارد. از نکات مثبت آن، برخورداری از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک ۶ سرعته است که این روزها در بسیاری از محصولات جدید چینی دیده میشود. لیست امکانات فنی، رفاهی و ایمنی این خودرو بالاست و میتوان آن را یکی از بهترینها در بازار کشورمان دانست. در این خودرو از ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و دیسکی ساده در عقب استفاده شده و سامانههای کمک حرکتی مثل برنامه پایداری، کنترل کشش، ترمز کمکی، کروز کنترل، کمک به حرکت در سرازیری و سربالایی در آن دیده میشود.
طراحی داخلی کی ام سی K7
طراحی کابین و امکانات
طراحی داخل کابین کی ام سی K7 طراحی بروز و مناسبی بوده و پا به پای رقیبان خود پیش می رود. در بخش رودری ها، از متریال پارچه ای نرم در قسمت های بالا و میانی رودری ها و از پلاستیک خشک در قسمت پایین رودری ها استفاده شده است. استفاده از این متریال در کنار استفاده از رنگ کرومی در بخش دستگیره ها، جلوه خوبی را در این قسمت ایجاد کرده است.
روکش صندلی های K7
استفاده از رویه چرم مصنوعی در قسمت های بالا و میانی داشبورد توانسته احساس لوکس بودن را به بیننده و سرنشینان القا کند. از دیگر نکات مثبت طراحی در طراحی داخل کابین KMC K7 می توان به استفاده از پلاستیک طراح دار به همراه خطوط گرافیکی در بخش میانی داشبورد اشاره کرد که به زیبایی کابین این خودرو اضافه کرده است.
داشبورد K7
در وسط قسمت داشبورد صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا قابل مشاهده است که کیفیت مناسبی دارد و بسیاری از تنظیمات نظیر فعال یا غیر فعال سازی گرم کن و سرد کن صندلی ها از طریق این نمایشگر انجام می شود. در پایین این قسمت کلید های سیستم تهویه قرار گرفته که در این بخش نیز از کلید های لمسی بهره می برد. جلو آمپر کی ام سی K7 از نوع دیجیتالی است و از یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در این بخش استفاده شده است که امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب می آید.
رقبای کی ام سی K7 در بازار
قیمت کی ام سی K7 هنوز از سوی کرمان موتور اعلام نشده اما پیشبینی میشود در حدود 950 میلیون تومان به بازار عرضه شود و با توجه به قیمتگذاری سایر رقیبان همچون چری تیگو 7 پرو، کوپا T210 و دیگنیتی و فیدلیتی بهمن موتور، قیمت این خودرو از سوی کرمان موتور تعیین شود. رقابت بین کراساوورهای لوکس چینی در ایران داغتر از همیشه است و این خودروها سهم پررنگی در جهتدهی به بازار خودرو ایران خواهند داشت.
آسایش و راحتی کی ام سی K7
نقاط قوت
- صندوق عقب بزرگ
- امکانات رفاهی متعدد
- پیشرانه مشترک با S5 نیوفیس (4GC1)
نقاط ضعف
- ساختار تکدیفرانسیل (نسبت به رقبا)
- حذف آپشنهای ایمنی در نسخه مونتاژی