شماره تماس

03191092088

مجله خودرو

چری آریزو 5T اسپرت FL

آریزو 5 یکی از محصولات شناخته شده مدیران خودرو در کشورمان است. این خودرو از میانه دهه 1390 در نسخه‌های مختلف وارد بازار ایران شد و اکنون به عنوان محصولی از برند ام وی ام شناخته می‌شود. جدیدترین عضو این خانواده، آریزو 5 اسپرت است. آریزو 5 اسپرت نسخه فیس‌لیفت و بهبود یافته از آریزو 5 توربو محسوب می‌شود که مدیران خودرو آن را با پسوند S روانه بازار ایران کرده است. آریزو 5 اسپرت قوی‌ترین، مجهزترین و جدیدترین نسخه از خانواده آریزو 5 در ایران به حساب می‌آید.

گالری چری آریزو 5T اسپرت FL

طراحی خارجی چری آریزو 5T اسپرت

نمای کناری

در نمای کناری، تفاوت زیادی دیده نمی‌شود و فقط شاهد رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید با طرح ۵ پره هستیم و در پشت آن‌ها هم برای اولین بار، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ جای خوش کرده‌اند. ام وی ام آریزو ۵ اسپرت در نمای عقبی خود، همچنان چراغ‌های خطر قدیمی و خط کرومی خود را حفظ کرده است و فقط دو دریچه‌ اگزوز کرومی به این قسمت اضافه شده‌اند و مه شکن‌ها هم کمی بالاتر از آن‌ها قرار دارند. البته فقط یکی از این دریچه‌ها، میزبان لوله اگزوز اصلی است.

جلو پنجره کهکشانی

جلو پنجره کهکشانی، جای خود را به یک جلو پنجره جدید با طرح ستون‌های موازی داده و فرم هواکش‌های پایینی هم به کل تغییر کرده است. البته دی لایت‌ها به روال سابق، در جای خود قرار دارند و همچنین علامت اسپرت هم با رنگ قرمز، روی جلو پنجره دیده می‌شود.

نمای پشتی

نمای پشتی آریزو 5 اسپرت تفاوت خاصی را نسبت به آریزو 5 توربو معمولی تجربه نکرده‌اند و تنها لوگو S‌ در برخی قسمت‌ها اضافه شده است تا متفاوت بودن خودرو را نمایان کند. رینگ‌های خودرو نیز از نوع آلیاژی پنج پر هستند که تناسب خوبی با ابعاد خودرو دارند و حس ماجراجویی خودرو را تقویت می‌کنند.

کارایی و راندمان چری آریزو 5T اسپرت FL

در بحث فنی تفاوتی با نسخه قبل آریزو ۵ دیده نمی شود و همچنان زیر کاپوت پیشرانه ۱.۵ لیتر توربو را داریم. این پیشرانه که از سری موتورهای چری با فناوری AVL اتریش است. موتور ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر توربوشارژ توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT (با ۹ دنده مصنوعی) به چرخ های جلو منتقل می شود.

طراحی داخلی چری آریزو 5T اسپرت

فرمان برقی

از دیگر به روز رسانی های مهم در نسل جدید آریزو 5 توربو جایگیزینی فرمان هیدرولیک با فرمان برقی است. همواره نزدیک به 10 اسب بخار در خودروهای مجهز به فرمان هیدرولیک صرف گردش روغن هیدرولیک در مدار می شود که فرمان برقی نه تنها در مصرف این میزان اسب بخار صرفه جویی مینماید بلکه با سفت تر شدن در سرعتهای بالا ایمنی سرنشینان را بالا می برد و در انتها کنترل خودرو در ترافیک های شهری و فضاهای محدود

دیسپلی 8 اینچی مجهز به GPS

نسل جدید آریزو 5 مجهز به دیسپلی 8 اینچ تاچ می باشد که با پاسخ سریع به تاچ سرنشینان با مجهز شدن به نویگیشن امکان مسیریابی در سراسر کشور را برای سرنشینان فراهم می آورد. از طرفی امکان کنترل سیستم ایرکاندیشن نیز توسط دیسپلی 8 اینچ میسر گردده است. همانند سایر محصولات عرضه شده توسط شرکت مدیران خودرو امکان سینک شدن و مشاهده محتویات تلفن همراه هوشمند بر روی این دیسپلی مهیا است.

تنظیمات تاچ ایرکاندیشن

سیستم ایرکاندیشن (تهویه مطبوع) آریزو 5 جدید به صورت تاچ توسط دکه های تعبیه شده در کنسول خودرو تنظیم می گردد. بکارگیری این سیستم علاوه بر راحتی تنظیمات و بالابردن ارگونومی، فضای داخل کابین را مدرن و جوان پسند تر نموده است

بررسی اجمالی خدمات خودرو

آریزو 5، سدان سایز متوسط شرکت مدیران خودرو اولین بار در سال 1395 با موتور 1500 سی سی تنفس طبیعی و گیربکس های دستی و اتوماتیک CVT به بازار ایران راه پیدا کرد و با توجه به استقبال گسترده مشتریان در سال 1396 با اولین به روز رسانی مواجه گردید. نسل دوم که مجهز به موتور 1500 سی سی توربو شارژ و گیبرکس 7 سرعته CVT بود تا سال 1400 در بازار ایران عرضه گردید. در این سال نسل سوم آریزو 5 توربو با تغییرات فنی قابل توجه و به روز رسانی های کلی در کابین همراه است و انتظار می رود مشابه دو نسل قبل با استقبال مشتریان محترم مواجه گردد.

آسایش و راحتی چری آریزو 5T اسپرت FL

استارت دکمه ای

 

 
 

 

 

صفحه نمایش لمسی 8 اینچی

 

 
 
 
 

 

 

سانروف

پ

 
 
 

 

 

نقاط قوت

نقاط ضعف

منو
وبلاگ
خانه