شماره تماس

03191092088

مجله خودرو

چری تیگو 7

خودرو تیگو ۷ (TIGGO 7) توسط مهندسان مطرح بین‌المللی طراحی شده و حاصل سال‌ها تلاش و تجربه است. چری تیگو 7 یکی از کراس‌اوورهایی‌ست که در ظاهر شبیه به شاسی‌بلندهای واقعی هستند اما بر روی پلتفرم ماشین‌های عادی (با شاسی‌ یکپارچه) توسعه یافته‌اند و با قابلیت‌های آفرودی محدود اما در عوض سواری راحت‌تر و قیمت مناسب‌تر، می‌توانند برای استفاده روزمره کارآمدتر ظاهر شوند. چری تیگو 7 توانسته با تکیه بر طراحی مد روز، سواری قابل قبول و انبوهی از امکانات رفاهی و ایمنی، نظرات بسیاری را به خود جلب نماید؛ بخصوص که این محصول جز نسل جدیدتر خودروهای چینی است و با طراحی اصولی، پایبندی بر ایمنی کافی و بهبود کیفیت متریال و مونتاژ به طور چشم‌گیری مورد استقبال واقع شده است.

گالری چری تیگو 7

طراحی خارجی چری تیگو 7

بدنه هیدرودینامیکی

طراحی بدنه اسپرت H.D.S تیگو 7 جدید از انرژی عنصر آب در طبیعت ریشه گرفته است. خطوط روی بدنه تیگو 7 جدید الهام‌بخش جریان آب جاری است؛ در حالی که حرکت رو به جلو را برای بیننده تداعی می‌کند. ترکیب بی‌نظیر آب جاری به عنوان عنصر طراحی به روی بدنه تیگو 7 جدید نرمی و سختی توامان را برای مخاطب به تصویر کشیده است.انجام کلیه امور مربوط به گارانتی محصولات مدیران خودرو و ارائه خدمات گارانتی قطعات برای ۱۰۰۰۰ کیلومتر اولیه و یا گذشت ۶ماه از تاریخ شروع گارانتی

 
 
 

 

 

جلو پنجره

طراحی جلو پنجره تیگو 7 جدید شامل نواری است با روکش کروم که از پنجره‌ای مشبک به شکل دوقوس که به هم نزدیک می‌شوند، عبور می‌کند. مانند پلی روی دریاچه‌ای پر از زرق و برق که در عین سادگی و ظرافت حس قدرت را القا می‌کند.

 
 
 

 

 

خطوط موجی جانبی

طراحی جانبی روی بدنه تیگو 7 جدید همانند موج‌هایی است که، یک قایق بادبانی با شتاب بر روی آب می‌اندازد. این خطوط مواج جانبی در سراسر بدنه در دو طرف خودرو با القای حس قدرت و پویایی؛ از چراغ راهنما شروع می‌شوند و تا چراغ‌های عقب خودروی تیگو 7 جدید امتداد می‌یابند.

 
 
 

 

 

مشخصات فنی چری تیگو 7

زیر کاپوت چری تیگو 7 یک پیشرانه کوچک 1.5 لیتری قرار گرفته که به کمک پرخوران توربو قادر است در بهترین حالت 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید نماید؛ این قدرت تولیدی توسط یک جعبه دنده خودکار 6 سرعته دوکلاچه راهی چرخ‌های جلویی می‌گردد. از ویژگی‌های مثبت فنی تیگو 7 میتوان به مصرف سوخت قابل قبول و گشتاور خطی مناسب که از دور موتور پایین یعنی 1750 دور بر دقیقه در دسترس قرار دارد اشاره کرد. بخصوص که تیگو 7 بر خلاف ظاهر پر ابهتش، کراس‌اوور چندان سنگین وزنی نیست و با توجه به ساختار تک دیفرانسیل، با همین مقدار قدرت و گشتاور هم به شتاب کافی (البته نه در حد رانندگی اسپرت و مسابقه‌ای) دست خواهد یافت.

طراحی داخلی تیگو 7

کنسول مرکزی

دشبورد تیگو 7 جدید همچون عقابی که بال‌های خود را گشوده است؛ به طرفین کشیده شده و حس قدرت را به زیبایی تمام منتقل می‌کند. دشبورد فرعی، با طراحی خلاقانه و ساختار منحصربفرد خود؛ دقیقا همانند یک ناو هواپیمابر است که به کمک آن می‌توانید به آسانی سفر خود را آغاز کنید. استفاده سخاوتمندانه از رنگ‌های متنوع و در عین حال خاص در این بخش؛ سبکی لوکس و مدرن را رقم زده که در مجموع با مد روز خودروهای لوکس امروزی موجود در بازار به شکل چشم‌گیری رقابت می‌کند. همچنین استفاده از متریال بسیار نرم در ساخت کنسول مرکزی تیگو 7 جدید که علاوه بر سازگار بودن با محیط زیست، قابل بازیافت نیز می‌باشد؛ القاکننده حس لمس چرم به کاربر است. <

تریم داخلی لوکس و اسپرت

اسپرت بودن تریم داخلی با ترکیب چرمی نفیس با رنگی منحصربفرد و دوخت دوتایی با کیفیت بالا و شیک به زیبایی هر چه تمام در تمامی فضای خودرو تیگو 7 جدید منعکس شده است.

طراحی فرمان

فرمان 3 شاخه خودرو فرم متفاوتی با فرمان های رایجی که دیده ایم دارد، عقربه های صفحه کیلومتر نیز مانند ام وی ام X22 در خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند که البته از نظر نگارنده این مقاله چندان جالب نیست. صندلی های تیگو 7 اکسلنت راحتی مناسبی دارند و در ردیف عقب نیز فضای خوبی برای سرنشینان وجود دارد.

چری تیگو 7 اکسلنت در بازار

رقبای چری تیگو 7 اکسلنت در بازار امروز خودرو هایی نظیر جک S5 اتوماتیک، هایما S7 توربو، هاوال H2 و حتی MG GS هستند. به طور کلی می توان تیگو 7 اکسلنت را به دلیل قوای فنی بهتر، کیفیت ساخت بالاتر و ویژگی های ظاهری جذاب تر خودرویی کاملا برتر از جک S5 اتوماتیک و هایما S7 دانست. هاوال H2 با قیمت اندکی پایین تر، کیفیت ساخت بالاتر، سواری نرم تر و گیربکس بهتری از تیگو 7 اکسلنت دارد اما از سوی دیگر بازار خرید و فروش و لوازم یدکی این خودرو ضعیف تر از نماینده چری است و همچنین فضای کابین کوچک تری نیز دارد که ممکن است برای برخی از خریداران مهم باشد. در رابطه با MG GS نیز باید گفت که اختلاف توانایی حرکتی و ویژگی های فنی و سواری ام جی GS و تیگو 7 بسیار خیره کننده بوده و نماینده کمپانی انگلیسی در سطحی فراتر از حد تصور در میدان ظاهر می شود. اما متاسفانه بازار خرید و فروش ضعیف و قطعات یدکی نسبتا کمیاب GS نکته منفی ای است که درباره این خودرو وجود دارد.

 
 
 

 

 

آسایش و راحتی چری تیگو 7

سیتم دوربین 360 درجه پاناروما فول تایم

 

 
 

 

 

چراخ مه شکن هوشمند

 

 
 
 
 

 

 

سیستم کنترل فشار باد تایر
 
 
 

 

 

محافظ همه جانبه توسط 6 ایربگ ایمنی
 
 
 

 

 

نقاط قوت

نقاط ضعف

منو
وبلاگ
خانه