شماره تماس

03191092088

مجله خودرو

هایما 8S

هایما ۸ اس را می توان یکی از خودرو های لوکس کمپانی هایما دانست که در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران به نمایش گذاشته شد. این کراس اوور کامپکت بر اساس پلتفرم HMGA هایما تولید و برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی در بازار چین عرضه شد. با اینکه محصولات گروه هایما با داشتن قوای فنی و امکانات ایمنی و رفاهی در چین فروش خوبی نداشته اند؛ اما در ایران قضیه کمی متفاوت است چرا که محصولات دیگری از این برند مانند S7 و S5 در ایران فروش خوبی را تجربه کرده اند. هایما ۸S نیز مانند دیگر محصولات هایما توسط شریک تجاری این برند در ایران یا همان ایران خودرو تولید و به بازار عرضه می شود. در ادامه بیشتر به بررسی این خودرو خواهیم پرداخت.

گالری هایما 8S

طراحی خارجی هایما 8S

نمای جانبی

در نمای جانبی شاهد آیرودینامیک مناسب خودرو هستیم و خوشبختانه از زرق و برق های بیهوده چینی ها خبری نیست و طراحی ساده و زیبایی دارد. لازم به ذکر است که رینگ های ۸ اس، ۱۹ اینچی هستند و جلوه ی زیبایی به خودرو می دهند.

نمای عقب

در نمای عقب خودرو نیز همچون جلو، شاهد طراحی جدید هایما هستیم که شامل چراغ های بهم پیوسته و سپری با خطوط تیز است. در پایین سپر نیز دو عدد خروجی اگزوز وجود دارد که خوشبختانه هر دو واقعی است.

طراحی بیرونی

طراحی بیرونی هایما ۸ اس نسبت به محصولات قبل از خود کاملا متفاوت است. در نمای جلوی خودرو شاهد خطوط تیز، چراغ های دو تکه و دی لایت های باریک چسبیده به جلو پنجره هستیم که همگی برای هایما، جدید محسوب می‌شوند. دی لایت ها دارای یک ابروی کروم هستند که این ابرو به جلو پنجره ی کروم متصل می شود و جلوه ی جذابی دارد.

کارایی و راندمان هایما 8S

هایما ۸ اس دارای یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو شارژ GDI است که قادر به تولید توانی به میزان ۱۹۵ اسب بخار و گشتاوری به میزان ۲۹۳ نیوتن متر است. این خودرو در ایران دارای یک گیربکس ۶ سرعته AT است که قدرت تولیدی موتور را روانه چرخ های جلو می کند. طبق کاتالوگ، مصرف سوخت ترکیبی این خودروی ۱۵۶۰ کیلوگرمی ۷.۹ لیتر در صد کیلومتر و شتاب صفر تا صد آن تنها ۸ ثانیه اعلام شده است و در حقیقت نام گذاری این خودرو که ۸ اس است تاکیدی بر این موضوع می باشد اما احتمالا در تست های تجربی شاهد عدد بیشتری باشیم.

طراحی داخلی هایما 8S

طراحی داخلی و کابین

کابین و طراحی داخلی هایما 8s توربو مانند بسیاری دیگر از خودروهای چینی موجود، مدرن و زیبا بوده و به انبوهی از تجهیزات رنگارنگ الکترونیکی مجهز شده است. بر اساس اطلاعات موجود صدای داخل کابین نیز در حدود 36.2 db بوده که نشان از عایق بندی مناسب کابین و فضایی آرام برای سرنشینان می‌دهد. پوشش رویی داشبورد و صندلی‌ها در تیپ‌های بالایی از چرم مصنوعی بوده که با توجه به کیفیت، توهمی از لوکس بودن را به بیننده و سرنشینان منتقل می‌کند. خروجی‌های اصلی سیستم تهویه مطبوع، سه‌گانه بوده که بر روی بخش میانی داشبورد تعبیه شده است.

داشبورد

رودری ها، رویه داشبورد از پلاستیک نرم ساخته شده که حس خوبی را القا می کند غیر از آن قطعات مشکی پیانویی و کروم نسبتا با کیفیت در میانه داشبورد و کنسول خودنمایی می کند. صندلی های هایما ۸S در نگاه کلی طراحی اسپرتی دارند حتی ردیف دوم با وجود نشیمنگاه با دوام در کنار ابعاد نسبتا بزرگ، نه مانند فونیکس FX خشک است و نه به اندازه فونیکس تیگو ۸ نرم و راحت.

سانروف

رینگ های خودرو دارای سایز ۱۹ با لاستیک ۲۲۵/۵۰ بوده که برای این حجم از گلگیر کمی کوچک به نظر می رسند و تعویض آن ها با نمونه ۲۰ اینچی نتایج بهتری را رقم می زد. قسمتی از ستون C هایما ۸S به صورت مشکی پیانویی کار شده که یک تکه به سمت شیشه عقب خودرو رفته است.

تجربه رانندگی با خودرو هایما 8S

سال پیش همراه با این محصول، مدل دیگری از هایما به نام ۷X نیز معرفی شد که هر دو موتور و گیربکس یکسانی دارند. این خودرو در بازه قیمتی تیگو ۸ پرو و فونیکس FX و لاماری ایما قرار می گیرد و حداقل روی کاغذ در حد و اندازه های آن ها ظاهر می شود، مخصوصا اینکه هایما ۸S دارای گیربکس اتومات معمولی بوده که نسبت به CVT و DCT کم خرج تر، کم دردسر تر اما در سرعت و نحوه تعویض کمی ضعیفتر است.

آسایش و راحتی هایما 8S

سقف پانورامیک
فرمان دی کات

 

 
 
 
 

 

نمایشگر 10.25 اینچی

 

 
 
 

 

تودوزی چرمی

 

 
 
 

 

نقاط قوت

نقاط ضعف

منو
وبلاگ
خانه