چری تیگو 5 il در اصفهان

چری چری تیگو 5 il در اصفهان موضوعی است که در ادامه درباره آن صحبت می کنیم. به طور کلی تیگو ۵ جزو اولین خودرو هایی بود که از برند چری توسط شرکت مدیران خودرو به ایران وارد شد. در حال حاضر تعداد زیادی از این خودرو وارد ایران شده است و می توانیم آن ها را با آپشن های متفاوت مشاهده کنیم. قبل از ورود تیگو از برند چری، شرکت مدیران خودرو برند ام وی ام را وارد بازار می نمود. با این حال تیگو نیز دارای مشخصه های منحصر به فردی بود که می ‌توانست خریداران را به خود جذب نماید. به همین دلیل مدیران خودرو تصمیم گرفت که با برند چری به همکاری بپردازد و ماشین های چری را وارد ایران کند.

خودرو تیگو 5 il دارای موتور ۲ لیتری می باشد. این موتور یک تنفس طبیعی داشته و می ‌تواند ۱۳۹ اسب بخار قدرت داشته باشد. همچنین گشتاور آن بسیار مناسب بوده و معادل ۱۸۲ نیوتن متر است. با این حال ما خودرو چری تیگو 5 il را یک خودروی شاسی بلند اما جمع و جور، زیبا و نیمه لوکس می ‌دانیم که کشور سازنده آن چین است.

در سال ‌های ۸۵ به بعد همکاری مدیران خودرو با این شرکت چینی آغاز شد و تیگو ۵ به عنوان اولین خودرو وارد ایران شد. خودرو تیگو ۵ را در مدل های مختلفی به نام لاکچری، اکسلنت، آی ایی، آی ال و غیره می توانیم مشاهده کنیم. اگرچه این خودرو ها تفاوت چندانی ندارند، ولی برخی از آپشن های آن ها متفاوت است. خودرو تیگو 5 il یکی از آن مدل های برند چری است که برای تیگو ۵ در نظر گرفته شده است.

سایر ویژگی های این خودرو

این خودرو یک خودروی کاملاً خانوادگی می باشد. چرا که چهار سرنشین بزرگسال می تواند در آن استقرار یابد. همچنین از نظر قوای فنی این خودرو بسیار مناسب است. تیگو 5 il در اصفهان می ‌تواند یک رقیب سرسخت برای خودرو جک اس ۵ در بازار ماشین ها به شمار آید. با این حال هر کدام از آن ها دارای معایب و مزایایی نیز می باشند. طراحی این خودرو در سال های گذشته صورت پذیرفته و در طراحی آن سعی شده است که کارایی خودرو را در عین کیفیت و زیبایی آن تا حد امکان حفظ کنند. از برخی جهات نیز کشور چین تیگو ۵  را به تقلید از کشور کره ساخته است. طراحی داخل این خودرو نیز کاملاً برعکس سایر خودرو های چینی می باشد. چرا که صندلی ها، فرمان، دسته دنده و غیره همگی از چرم پوشیده شده اند و می توانند هارمونی بسیار خاصی را در فضای داخلی این خودرو به وجود آورند.

 همچنین از نظر داشبورد ما می توانیم شباهت زیاد داشبورد این خودرو را با داشبورد هیوندا سانتافه متوجه شویم. از این رو مسلماً داشبورد آن برای سرنشینان یک امر جالب توجه به شمار می آید. بدنه این خودرو بسیار مقاوم بوده و ساخته شده از ورق های فولادی است. همچنین برای ساخت آن از جوشکاری لیزری استفاده شده که در تصادف های سهمگین مقاومت بسیار بالایی دارد. به حدی که سرنشینان کمترین آسیب را در تصادف خواهند دید. در واقع بدنه این خودرو تقویت شده با استفاده از جوشکاری لیزر است. می توان گفت که این امر مقاومت بدنه این خودرو را  سی درصد افزایش خواهد داد. همین امر باعث شده است که این خودرو امتیاز ۵ ستاره را از نظر امنیت داشته باشد.

مشخصات چری تیگو 5 il

بپردازیم. به طور کلی مشخصات تیگو 5 il عبارت است از داشتن پیشرانه 4 سیلندری، 16 عدد سوپاپ با حجم دقیق ۱۹۷۱ سی سی که از تکنولوژی Dual VVT پیروی می نمایند. این امر باعث می شود که خودروی تیگو 5 il آلاینده کمتری تولید نموده و همچنین مصرف سوخت کمتری داشته باشد. از زمانی که این خودرو از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد، ۱۳ ثانیه طول می کشد که این زمان بسیار مقبول است. لذا برای افرادی که در زمینه خودرو تخصص دارند و به عبارت بهتر عاشق سرعت هستند، این آپشن بسیار جذاب به شمار می آید. گیربکس تیگو 5 il، هفت سرعته بوده و تسمه های انتقال قدرت آن در حول محور مخروطی شکل قرار دارند. تسمه های آن ساخته شده توسط شرکت بوش آلمان که یک شرکت بسیار معروف و معتبر است، می باشد. با توجه به اینکه مشخصات تیگو 5 il در بالا ذکر شد، دانستیم که این خودرو یک خودروی بسیار جذاب به شمار می آید.

قیمت چری تیگو 5 il در اصفهان

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره نمودیم، تیپ های خاصی برای این خودرو در نظر گرفته شده است که به نام های تیگو ۵ آی ایی، تیگو 5 il ، تیگو 5 لاکچری و غیره می باشد. همه این خودرو ها از مزایای خاص و جذابی برخوردار هستند. حال می خواهیم در رابطه با قیمت خودرو چری تیگو 5 تیپ IL توضیح دهیم و بدانیم که قیمت این خودرو به چه صورتی می باشد. قیمت تیگو ۵ نسبت به نوع لاکچری آن کمتر است. با این حال نمی‌ توان گفت که ویژگی های آن ضعیف تر از تیگو ۵ لاکچری می باشد. تیپ های مختلفی برای تیگو ۵ وجود دارند که از نظر قیمتی تقریباً با هم یکسان هستند اما شاید بتوانند در حد چند میلیون اختلاف داشته باشند. حتی ممکن است که نهایتا این قیمت از چند ده میلیون بیشتر تجاوز نکند.
با این حال قیمت تیگو 5 il در اصفهان به عنوان یک خودروی شاسی بلند بسیار مقرون به صرفه می باشد. اگرچه شما ظاهرا یک خودروی شاسی بلند با نمایی زیبا و عملکردی خاص را می بینید اما این خودرو نسبت به خودرو های شاسی بلند نظیر: سانتافه، پرادو و غیره قیمت کمتری دارد. نکته دیگری که در رابطه با قیمت تیگو 5 il وجود دارد، این است که این خودرو کاملا قیمتی وابسته به دلار دارد. در صورتی که قیمت دلار افزایش پیدا نماید، قیمت این خودرو نیز افزایش پیدا کرده و با کاهش قیمت دلار نیز قیمت این خودرو کاهش پیدا می کند. پس در زمان خرید تیگو 5 il تمام این نکات را در نظر داشته باشید.

خرید تیگو ۵ il

از آنجایی که قیمت چری تیگو 5 il زیاد است، در زمان خرید آن نکات بسیار مهمی را مورد توجه قرار دهید. از جمله نکات مهم در زمان خرید مشخصات تیگو 5 il و مرکز خریدی است که شما باید به آن مراجعه نمایید. برای اطلاع یافتن از مدارک لازم برای خرید تیگو 5 il بایستی به مرکز خودرویی هشت مراجعه نموده و اطلاعات کافی را در رابطه با این مدارک بدست آورید. بهترین مرکزی که شما می توانید برای خرید تیگو 5 il به آن مراجعه نمایید، مجموعه خودرویی هشت می باشد. پس ما به شما توصیه می کنیم که از این مجموعه غافل نشوید.