- مشخصات فنی کی ام سی j7
- طراحی خارجی کی ام سی j7
- طراحی داخلی کی ام سی j7
- آسایش و راحتی کی ام سی j7
- نقاط قوت
- نقاط ضعف
مجله خودرو
کی ام سی j7
KMC J7 تاکنون جدیدترین و البته لوکسترین سدان کرمان موتور بوده که در مردادماه ۱۴۰۱ توسط این شرکت در ایران رونمایی شد. این خودرو در اصل Sehol A5 Plus است که در ایران با تغییر برند با نام کی ام سی J7 به دست مشتریان میرسد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو تا انتها با نمایشگاه هشت همراه باشید.
گالری کی ام سی j7
سانروف
چراغ های جلو
فرمان کی ام سی J7
کنسول میانی
طراحی خارجی کی ام سی J7
طراحی ظاهری
طراحی ظاهری کی ام سی J7 کاملا اسپرت بوده و چهره این خودرو نسبتا جذاب است. چراغ های بسیار باریک و کشیده LED در نمای جلو، جلو پنجره باریک، سپر حجیم و اسپرت و خطوط حجیم روی کاپوت اولین نکاتی هستند که در نمای جلوی KMC J7 جلب توجه می کنند.
بخش کناری
نمای کناری این خودرو نیز با رینگ های 18 اینچی و خطوط شانه و گلگیر بسیار تیز مزین شده و در نمای عقب، چراغ عقب های خطی یکپارچه که تا حدودی بیننده را به یاد تارا می اندازند نکته جالب توجهی است. به طور کلی می توان گفت که این سدان چینی طراحی ظاهری خوبی دارد که می تواند برگ برنده ای برای آن در بازار باشد.
نمای عقب
در نمای عقب نیز چراغهای اصلی کاملا هماهنگ با چراغهای جلو طراحی شده و همان گرافیک را درون خود میبیند. چراغهای مهشکن به صورت عمودی در دو طرف سپر طراحی شده و در زیر درب صندوق نیز محل نصب پلاک قرار گرفته است. انتهای سپر نیز علاوه بر یک دیفیوزر بزرگ و ساده دو خروجی واقعی اگزوز تعبیه شده که حس خوبی را به بیننده القا میکند.
\
کارایی و راندمان کی ام سی j7
کی ام سی J7 در بخش فنی به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ مجهز شده که فناوری GDi را نیز با خود به همراه دارد. این پیشرانه ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۲ نیوتن متر گشتاور را تولید کرده که از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر (WDCT) این توان را به چرخهای جلوی این خودرو منتقل میکند.
طراحی داخلی کی ام سی J7
کابین و فضای داخلی
در داخل کابین کی ام سی J7 با فضایی ساده اما شیک روبرو هستیم که در آن ترکیبی از نمایشگرهای دیجیتال با خطوط ساده و مستقیم جلب توجه میکنند. در این بین قطعات اسپرت نظیر صندلیهای یکپارچه نیز دیده میشوند تا داخل خودرو با ظاهر بیرونی و مشخصات فنی خودرو هماهنگ گردد. نمایشگر کنسول میانی عمودی است و بسیاری از تنظیمات را در خود جای داده. در واقع این سبک به اصطلاح مینیمالیستی مدتی است که ترند شده و با اینکه از نظر ارگونومی ضعفهایی دارد اما به این دلیل که امکانات بسیار را در فضایی کوچک گرد هم میآورد کارآمد به نظر میرسد.
کنسول میانی
چیدمان کنسول مرکزی کی ام سی J7 هم دستخوش دگرگونیهایی شده است. اهرم دنده از سمت راست کنسول به سمت چپ منتقل شده تا استفاده از آن برای راننده در زمان رانندگی اسپرت و تعویض دنده دستی، راحتتر باشد و در کنار آن پد شارژ بیسیم قرار دارد.
نمایشگر J7
نمایشگر ۱۰.۴ اینچی در ارتفاع بالاتری قرار گرفته تا در زاویه دید راننده به سطح خیابان باشد و حواس راننده از مسیر پرت نشود. بیشتر تنظیمات خودرو شامل سیستم اطلاعات و سرگرمی و همین طور سیستم تهویه از طریق این نمایشگر لمسی قابل دسترسی است، با این حال پنج دکمه فیزیکی برای دیگر امکانات خودرو زیر نمایشگر دیده میشود.
تجربه سواری با کی ام سی J7
KMC J7 به سبب وزن مناسب و البته پیشرانه مجهز به سیستم توربو GDi یک خودروی تند و تیز بوده و زمانی که پدال گاز را فشار دهید در شرایط استاندارد ظرف مدت حدود ۱۰ ثانیه شتاب خواهد گرفت. تعویض دندهها در این خودروی اسپرت به لطف گیربکس دوکلاچه به موقع و درست بوده؛ اما مانند دیگر خودروهای چینی طوری برنامه ریزی شده که تمایل زیادی به سبک نگه داشتن دنده خواهد داشت تا استهلاک کمتری داشته باشد. سیستم تعلیق این خودرو پایداری قابل قبولی را برای J7 به همراه داشته و از طرفی ضربات نیز به کابین آن چنان منتقل نمیشود. صندلیها نیز طراحی اسپرتی داشته و پشت سری نیز به صورت یکپارچه بوده و در برگیرندگی خوبی دارند. اما نقطه ضعفی که البته در بیشتر خودروهای این سبکی وجود دارد در J7 نیز هست، دید محدود عقب به علت زاویه زیاد شیشه عقب است.
آسایش و راحتی کی ام سی j7
نقاط قوت
- خدمات پس از فروش
- صندوق عقب جادار و بزرگ
- تهویه تک کاناله اما قدرتمند
- هماهنگی پیشرانه و گیربکس
- پیشرانه مشترک با K7 و S5new
- فضای سر و پای سرنشینان جلو و عقب
- صندلی یکپارچه و اسپرت در ردیف جلو
نقاط ضعف
- حذف سنسور جلو در نسخه مونتاژِی
- عدم پشتیبانی از Android Auto و CarPlay
- تنظیم دستی زاویه (پشتی) صندلی راننده
- کیفیت برخی قطعات مونتاژی {گزارش کاربران}
- کیفت رنگ بدنه در برخی از خودروها {گزارش کاربران}
- موقعیت نامناسب اهرم تنظیم پشتی صندلی {گزارش کاربران}