- مشخصات فنی لاماری ایما
- طراحی خارجی لاماری ایما
- طراحی داخلی لاماری ایما
- آسایش و راحتی لاماری ایما
- نقاط قوت
- نقاط ضعف
مجله خودرو
لاماری ایما
هلدینگ آرین موتور که زمانی به واردات محصولات سه برند DS، میتسوبیشی و محصولات سنگین هیتاچی در ایران مشغول بود، بلاخره با رونمایی برند لاماری از زیرمجموعه آرین پارس موتور خود، مونتاژ داخلی اولین محصول تولیدی را رسما کلید زد و خودرو لاماری ایما، اولین محصول مونتاژی (تولید داخل) مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، بهمن ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو همراه نمایشگاه اتومبیل هشت بمانید.
گالری لاماری ایما
چراغ های عقب لاماری ایما
چراغ های جلو لاماری
طراحی داخلی
فرمان لاماری ایما
طراحی خارجی لاماری ایما
نمای کلی
به طور کلی از نظر ظاهری تغییری را در این خودرو نسبت به نسخه قبلی مشاهده می کنیم . آرین پارس موتور یک کیت بدنه برای لاماری ایما ایکس در نظر گرفته که مشتریان میتوانند آن را سفارش دهند. در این کیت بدنه امکان استفاده از لیپ برای سپر جلو، رکاب کناری جدید و دیفیوزر جذاب برای عقب وجود دارد.
نمای عقب
چراغهای باریک عقب هارمونی مطلوبی با دیلایتهای نازک دماغه دارند و خط پیوسته میان آنها یک بار دیگر ثابت میکند که برای طراحان لاماری هیچ چیز به اندازه پیروی از مد روز اهمیت نداشته. دیفیوزرهای اسپرت، بالچه جذاب با چراغهای ترمز سه تایی و همچنین فرورفتگی جسورانه در صندوق از دیگر نکات جالب توجه لاماری ایما هستند که روحیات سرکش آن را یادآور میشوند.
نمای جلو
طراحی دماغه لاماری ایما بر مبنای سبک ترند روز طراحی شده است و با این دیلایتهای باریک، جلوپنجره بزرگ و چراغهای اصلی که همچون دو دندان نیش ترسناک از دو سمت دهانش بیرون زدهاند، خیلی وحشی و درندهخو به چشم میآید. خطوط کلی بدنه نیز سیال و شناور ترسیم شدهاند و اوج هنر طراحان این بوده که قوس کاپوت، شیب انتهای سقف و خطوط مواج بدنه از هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر برخوردارند.
کارایی و راندمان لاماری ایما
زیر کاپوت لاماری ایما یک پیشرانه 1.5 لیتری با کد 4A95TD قرار گرفته است که به لطف طراحی میتسوبیشی، فنآوری تزریق مستقیم سوخت (GDI) و یاری پرخوران توربو میتواند چیزی در حدود 195 اسببخار قدرت را در دور موتور 5600 روانه چرخهای جلوئی کند. تازه در خصوص گشتاور اوضاع هیجانانگیزتر هم میشود و تورک بسیار عالی 285 نیوتنمتری که در بازه 1500 الی 4000 RPM در نقطه اوج قرار دارد، نشان میدهد که با یکی از قویترین کراساورهای صفرکیلومتر حال حاضر کشورمان طرف هستیم.