شماره تماس

03191092088

مجله خودرو

لاماری ایما

هلدینگ آرین موتور که زمانی به واردات محصولات سه برند DS، میتسوبیشی و محصولات سنگین هیتاچی در ایران مشغول بود، بلاخره با رونمایی برند لاماری از زیرمجموعه آرین پارس موتور خود، مونتاژ داخلی اولین محصول تولیدی را رسما کلید زد و خودرو لاماری ایما، اولین محصول مونتاژی (تولید داخل) مجتمع صنعتی آرین پارس موتور، بهمن ماه ۱۴۰۰ رونمایی شد. برای آشنایی بیشتر با این خودرو همراه نمایشگاه اتومبیل هشت بمانید.

 
 

 

 

گالری لاماری ایما

طراحی خارجی لاماری ایما

نمای کلی

به طور کلی از نظر ظاهری تغییری را در این خودرو نسبت به نسخه قبلی مشاهده می کنیم . آرین پارس موتور یک کیت بدنه برای لاماری ایما ایکس در نظر گرفته که مشتریان می‌توانند آن را سفارش دهند. در این کیت بدنه امکان استفاده از لیپ برای سپر جلو، رکاب کناری جدید و دیفیوزر جذاب برای عقب وجود دارد.

 
 
 

 

 

نمای عقب

چراغ‌های باریک عقب هارمونی مطلوبی با دی‌لایت‌های نازک دماغه دارند و خط پیوسته میان آن‌ها یک بار دیگر ثابت می‌کند که برای طراحان لاماری هیچ چیز به اندازه پیروی از مد روز اهمیت نداشته. دیفیوزرهای اسپرت، بالچه جذاب با چراغ‌های ترمز سه تایی و همچنین فرورفتگی‌ جسورانه در صندوق از دیگر نکات جالب توجه لاماری ایما هستند که روحیات سرکش آن را یادآور می‌شوند.

 

نمای جلو

طراحی دماغه لاماری ایما بر مبنای سبک ترند روز طراحی شده است و با این دی‌لایت‌های باریک، جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های اصلی که همچون دو دندان نیش ترسناک از دو سمت دهانش بیرون زده‌اند، خیلی وحشی و درنده‌خو به چشم می‌آید. خطوط کلی بدنه نیز سیال و شناور ترسیم شده‌اند و اوج هنر طراحان این بوده که قوس کاپوت، شیب انتهای سقف و خطوط مواج بدنه از هماهنگی بسیار خوبی با یکدیگر برخوردارند.

 
 
 

 

 

کارایی و راندمان لاماری ایما

زیر کاپوت لاماری ایما یک پیشرانه 1.5 لیتری با کد 4A95TD قرار گرفته است که به لطف طراحی میتسوبیشی، فن‌آوری تزریق مستقیم سوخت (GDI) و یاری پرخوران توربو می‌تواند چیزی در حدود 195 اسب‌بخار قدرت را در دور موتور 5600 روانه چرخ‌های جلوئی کند. تازه در خصوص گشتاور اوضاع هیجان‌انگیزتر هم می‌شود و تورک بسیار عالی 285 نیوتن‌متری که در بازه 1500 الی 4000 RPM در نقطه اوج قرار دارد، نشان می‌دهد که با یکی از قوی‌ترین کراس‌اورهای صفرکیلومتر حال حاضر کشورمان طرف هستیم.

طراحی داخلی لاماری ایما

بدنه با استحکام بالا

نمای داخلی ایما سه المان اصلی دارد که کمی آن را به محصولات وقت مرسدس بنز نزدیک می‌کند. نمایشگر پیوسته مولتی مدیا و اطلاعات حیاتی راننده بر روی داشبرد که از ترکیب دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچ لمسی تشکیل شده است و احتمالا با توصیفات رایج بخش بازاریابی خودروسازان، این رقم برابر با ابعاد کلی ۲۰.۵ اینچ عنوان خواهد شد.

طراحی داشبورد

دومین المان استفاده شده دریچه‌های دایره‌ای خروجی سیستم تهویه مطبوع قرارگرفته بر یک تریم بزرگ افقی به رنگ نقره‌ای در سراسر طول داشبرد است که ظاهر دو رنگ داشبورد دو جنس این خودرو را آشکار می‌کند. البته در این میان نباید استفاده گسترده از تریم مشکی پیانویی بر کنسول میانی نسبتا بزرگ این خودرو را از یاد برد.

صندلی های لاماری

دوخت بخیه قرمز رنگ در کنار ترکیب نورپردازی قرمز، فرمان چهار شاخه با مرکزی شبیه به محصولات رنج روور با تریم نقره‌ای هماهنگ با داشبورد و مزین به نشان حروفی LAMARI، جلوه‌ای ساده اما نیمه لوکس به نمای داخلی لاماری ایما می‌بخشد که به عقیده نگارنده، فضای دلپذیر و مناسبی برای صرف زمان سرنشینان است. ارائه یک ترکیب دو رنگ کامل برای نمای داخلی این خودرو از سوی آرین پارس موتور، می‌تواند زیبایی بصری این خودرو را یک سر و گردن ارتقا دهد و همچنین در برابر رقبایی چون محصولات فونیکس که همگی با تریم دو رنگ ارائه می‌شوند، لاماری ایما را در رقابت مستقیم نگه دارد.

تجربه سواری با لاماری

آزمون رانندگی با لاماری ایما، در پیست اتومبیل رانی مجموعه ورزشی آزادی انجام گرفت. در نتیجه خروجی این تست الزاما بازتاب دهنده رفتار روزمره این خودرو در رانندگی شهری نیست اما باید اعتراف کرد که شتاب‌گیری خودرو به کمک پیشرانه توانمند ساخت میتسوبیشی، سریع است و به دلیل داشتن وزن نسبتا کم (در مقایسه با برخی رقبا) بسیار چالاک‌تر و پایدار‌تر ایفای نقش می‌کند. با این حال عدم تجهیز به قابلیت تعویض دستی دنده‌ها (تیپ ترونیک)، قابلیت‌های این مجموعه فنی پرتوان به صورت صد در صد قابل استخراج نیست که تا میزان بسیار زیادی از حس سواری اسپرت خودرو کم می‌کند. در نتیجه راننده برای استفاده از دنده معکوس تنها باید به فشار پا بر پدال گاز بسنده کرده و با تعویض دنده‌های سریع رو به بالا در حالت سواری سرگاز کنار آید.

 
 
 

 

 

آسایش و راحتی لاماری ایما

کروز کنترل هوشمند

 

 
 

 

 

کنترل ایستایی در سربالایی

 

 
 
 
 

 

 

چراغ روز

 

 
 
 

 

 

دوربین عقب

 

 
 
 

 

 

نقاط قوت

نقاط ضعف

منو
وبلاگ
خانه