• شنبه - پنج شنبه 8.00 - 20.00
  • اصفهان - اتوبان ذوب آهن - ورودی شهردرچه
  • 031-33768888

Tiggo 5

پیشرانه و توانایی فنی

پیشرانه‌ی تنفس طبیعی ۲ لیتری به حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی برای تیگو ۵ در نظر گرفته شده است که در دور موتور ۵۷۰۰ دور در دقیقه حداکثر توان ۱۳۶ اسب بخار تولید می‌کند و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور هم در دور موتور ۴۵۰۰ دور در دقیقه به همراه دارد. جعبه‌دنده‌ی این خودرو در مدل پایه، ۵ سرعته دستی و در نسخه بالاتر به نمونه‌ی CVT مجهز است که با این دو نوع گیربکس به ترتیب ۸.۵ و ۹ لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر مصرف می‌کند؛  که از سوی دارندگان ایرانی، متوسط مصرف سوخت ۹.۵ لیتر برای آن اعلام شده است. تیگو ۵ با پیشرانه‌ی ۲ لیتری موجود در ایران، بیش از ۱۳ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، زمان لازم دارد و نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت ارائه می‌دهد. این خودرو در کشورمان، صرفا دیفرانسیل جلو است. نوع دنده‌اتوماتیک تیگو ۵ به جعبه‌ دنده‌ی CVT‌ مجهز است که در صورت استفاده در حالت تیپ ترونیک، ۷ ضریب دنده‌ی تعیین‌شده در اختیار راننده قرار می‌گیرد تا بتواند شرایط مشابهی با گیربکس‌های خودکار معمولی تجربه کند.

تیگو5

این خودرو در چین با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ هم تولید می‌شود که قیمت بالاتری دارد و هنوز به ایران وارد نشده است. تیگو ۵ با این پیشرانه ۱۵۲ اسب بخار قدرت دارد و میانگین مصرف سوخت نزدیک به ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به ادعای شرکت چری به همراه خواهد داشت.

طراحی ظاهری و فضای داخلی

چری در بیشتر خودروهای تولیدی خود از برندهای دیگری، خصوصا تویوتا الهام گرفته است و همان‌طور که تیگو ۳ قدیمی (که در ایران به نام نسل اول X۳۳ شناخته می‌شود) را بسیار شبیه به تویوتا راو۴ مدل ۲۰۰۱ عرضه کرد، در تیگو ۵ هم به‌وضوح تلاش کرده است خودرویی مشابه تویوتا فورچونر ۲۰۰۸ در اندازه‌‌ای کوچک‌تر بسازد و البته در جلوپنجره و نمای مقابل، نگاهی هم به رنجروور داشته باشد. در مجموع و با توجه به سابقه‌ی نه‌چندان طولانی برند چری در ساخت خودرو و البته اصالت چینی آن، تیگو ۵ در نمای روبرو، چهره‌ی مناسبی دارد و هرچند دلفریب و در حد کره‌ای‌ها چشم‌نواز نیست، نمی‌توان آن را زشت به‌حساب آورد.

تیگو 5

در نمای جانبی و خصوصا در نگاه اول، تیگو ۵ اصلا خودرویی چینی با طراحی پیش‌پاافتاده نیست و برعکس نوعی پختگی در طراحی آن دیده می‌شود. شاید بتوان گفت در این بخش، مهندسین چری دست به کپی‌برداری‌های هوشمندانه‌ای از کراس‌اوورهای مطرح ژاپنی زده‌اند؛ اما باید قبول کرد این حرکت را هنرمندانه و با ظرافت زیادی انجام داده‌اند. یک خط هدایت‌کننده از چراغ‌ عقب تا روی دستگیره‌ها ادامه‌ یافته که همراه با خطوط روی گلگیر، به‌خوبی بدنه را حجم داده و جذاب کرده است. از سویی دیگر، سقف دارای شیبی ملایم به سمت عقب است و پنجره‌ها، شبیه آنچه در نیسان ایکس‌تریل جدید دیده‌ایم، دارای قابی فلزی و براق هستند. از سپر جلو تا زیر گلگیرها و رکاب، با پلاستیک سخت پوشانده شده است که در هنگام حرکت در مسیرهای خارج جاده و گل‌آلود از رنگ و بدنه‌ی خودرو محافظت می‌کند.

تیگو 5

در نمای پشت، مثل همیشه چینی‌ها کمی بی‌دقت عمل کرده‌اند و علاقه‌ی شدید آن‌ها به چراغ‌های بزرگ، در تیگو ۵ هم دیده می‌شود. شاید این چراغ‌ها به‌تنهایی زیبا باشند؛ اما در مجموع نسبت به کل جثه‌ی این خودرو که چندان بزرگ نیست، توی ذوق می‌زند. اگزوزها به‌خوبی داخل سپر جای گرفته است و سراگزوزهای فلزی حالتی سه‌گوشه و هماهنگ با نمای عقب دارند. حجم‌دهی در این بخش از تیگو ۵ هم به‌خوبی انجام شده است و برجستگی‌ها، نمای اسپرت و جذابی (در مقایسه با دیگر‌ چینی‌هایی که در ایران دیده‌ایم) به آن داده‌اند. در این قسمت هم، برای ما تا حدودی ایده گرفتن از نیسان ایکس‌تریل تداعی می‌شود.

در فضای داخلی، این بار چری سنگ تمام گذاشته و تا حدودی ما را شگفت‌زده کرده است. اگر آن را شبیه به فضای داخلی سانتافه در سایز کوچک‌تر بدانیم، برای مبلغی که برای آن پرداخت می‌شود، بسیار راضی‌کننده است. تیگو ۵ به‌درستی خلاقیت را کنار گذاشته و از زبان طراحی حاکم بر فضای داخلی بسیاری از شاسی‌بلندهای جهان الگو گرفته است. صندلی‌ها چرم هستند و داخل داشبورد هم از پلاستیک بی‌کیفیتی که در اکثر تولیدات چری (خصوصا انواع MVM) دیده می‌شد، استفاده نشده است. فلزکاری‌های کابین واقعا خوب انجام شده و چیدمان نمایشگر و دکمه‌ها کاملا مد روز است. داشبورد دارای دو بخش بالا و پایین است که در نمونه‌ی واردشده به ایران، به ترتیب سیاه و کرم روشن هستند که تا حدودی لوکس جلوه می‌کند.

تیگو5

فراموش نکنیم، این خودرو یک کراس‌اوور است و اصلا نباید راحتی داخل آن را با هیوندای سانتافه مقایسه کرد. راننده در پشت فرمان دید خوبی به اطراف دارد؛ اما پهنای خودرو چندان زیاد نیست و ارتفاع سقف خودرو بالا است که سبب شده نه‌تنها کلیت خودرو ناموزون دیده شود که احتمال واژگونی آن در سرعت‌های بالا بیشتر شود. ابعاد تیگو ۵ عبارتند از طول ۴۵۰۶ میلی‌متر، عرض ۱۸۴۱ میلی‌متر و ارتفاع ۱۷۴۰ میلی‌متر.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

صندلی‌های تیگو همان‌طور که اشاره کردیم، چرم و در ردیف جلو برقی هستند. مانیتور ۷.۵ اینچی لمسی از طریق USB با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار می‌کند و عملکرد مناسب آن با دوربین دید عقب خیلی در ساده‌تر کردن پارک این خودرو نقش داشته است. فرمان تلسکوپی و برقی تیگو ۵ به‌خوبی تنظیم می‌شود و آینه‌های بغل‌ هم به‌صورت خودکار، قابل جمع شدن هستند. سانروف برقی و تهویه مطبوع خودکار، استارت بدون کلید، آینه‌ی وسط ضد بازتاب و سنسور پارک از دیگر ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود که شاید در مقایسه با کره‌ای‌ها نتوانیم آن‌ها را امکانات رفاهی قابل توجهی بنامیم؛ اما به هر حال این امکانات در هیچ یک از محصولات تولید داخل دیده نمی‌شوند.

تیگو5

تیگو ۵ در کشورمان با دو تیپ MT و CVT عرضه می‌شود که نوع CVT (دنده اتوماتیک) به سه زیرگروه کامفورت، لاکچری و اکسلنت تقسیم می‌شود تا مجموع مدل‌های این خودرو (از نظر سطح آپشن‌ها) را به ۴ برساند. نوع MT که طبیعتا ارزان‌ترین نسخه محسوب می‌شود؛ دارای آپشن‌های سنسور پارک، فرمان برقی تلسکوپی، چراغ رانندگی در روز و آینه‌های برقی جمع‌شونده است. مدل کامفورت علاوه بر آپشن‌های گفته‌شده و جعبه‌دنده اتوماتیک با استارت بدون کلید، کروزکنترل، نمایشگر ۷ اینچ، دوربین پارک و صندلی‌های چرمی همراه است. آپشن‌های صندلی جلوی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک و سانروف برقی در مدل‌های لاکچری و اکسلنت ارائه می‌شود و تفاوت نسخه اکسلنت با لاکچری در داشتن گرم‌کن داخل صندلی، تعداد بیشتر ایربگ‌ها و فناوری کنترل پایداری (ESP) است.

ایمنی و آپشن‌های حفاظت از سرنشینان

به گفته‌ی شرکت چری، این خودرو دارای ۵ ستاره از سازمان رسمی استاندارد ایمنی خودروی اروپا (Euro NCAP) است. البته ما هرچه در سایت رسمی این سازمان، جستجو کردیم فیلم رسمی تست تصادفات تیگو ۵ را پیدا نکردیم و البته نتایج این تست‌ها هم برای ما مشخص نشد. ولی به هر حال مطمئن هستیم که خودروساز بزرگی در حد و اندازه چری، حتما محصولی را که نه‌تنها در ایران و چین، که به شکلی گسترده در روسیه و آمریکای جنوبی عرضه می‌کند، در NCAP تست کرده و ۵ ستاره بودن آن واقعی است.

تیگو5

در بخش ایربگ، تیگو ۵ در حالت پایه فقط ۲ ایربگ برای سرنشینان جلو دارد که از هیچ بهتر است؛ اما در حد استانداردهای روز دنیا نیست و فقط در مدل فول‌آپشن که اکسلنت نام‌ دارد، چهار ایربگ وجود دارد. سامانه‌های کنترل پایداری شامل ترمز ABS و EBD، ASR، HHC، EBA می‌شود. جهت اطلاع دوستانی که با این عبارات آشنا نیستند، باید گفت که EBD مکمل ترمز ABS است و به‌صورت الکترونیکی فشار ترمز بر روی هر یک از چرخ‌ها را کنترل می‌کند. ASR یا TCS مربوط به سامانه کنترل ترکشن نامیده می‌شود که از هرزگردی چرخ‌ها و سر خوردن خودرو جلوگیری می‌کند.

تیگو5

سیستم HHC یا Hill Holder از بازگشت خودرو به سمت پایین در هنگام حرکت صعودی روی شیب جلوگیری می‌کند و EBA که سامانه کمکی ترمز اضطراری (Emergency brake assist) گفته می‌شود، در هنگام فشار ناگهانی به پدال گاز، قدرت وارده بر سیستم ترمز و لنت‌ها را افزایش می‌دهد.

امکانات اضافی

  • صندلی گرم کن
  • بلوتوث
  • چراغ رانندگی مرکز
  • تنظیم آینه برقی
  • سیستم TPMS
  • سان روف برقی
  • سیستم تثبیت سرعت
  • سیستم تهویه اتوماتیک
  • سنسور پارک خودرو
  • صندلی های چرمی
  • تنظیم برقی صندلی
  • قابلیت اشتراک گذاری
  • رابط MP3
  • چراغ ترمز
  • سیستم ایمنی
  • سنسورهای پارکینگ
موتور
تعداد سیلندرها 4
حجم موتور 1971 CC
طرح رانندگی AWD
اسب بخار 139
تعداد مکانیزم 16 سوپاپ
گشتاور 182
حجم باک 55
کارایی
سرعت بالا 180 Kmh
0 - 100 Kmh 12.5 S
انتقال
تیپ ترونیک
جابه جایی سرعت 6
نوع خودروقیمت خودرو پیش پرداخت چک 2 ماهه (بدون بهره) باز پرداخت مبلغ اقساط
12ماهه 4 چک 3 ماهه15/867/000
18ماهه 6 چک 3 ماهه 11/788/600
تیگو 5 اکسلنت 109/800/00038/430/00010/980/00024 ماهه 8 چک 3 ماهه9/545/900
30 ماهه 10 چک 3 ماهه8/080/800
36 ماهه 12 چک 3 ماهه7/337/300
12ماهه 4 چک 3 ماهه15/101/000
18ماهه 6 چک 3 ماهه 11/219/600
تیگو 5 لاکچری اسپرت 104/500/00036/575/00010/450/00024 ماهه 8 چک 3 ماهه9/085/100
30 ماهه 10 چک 3 ماهه7/609/700
36 ماهه 12 چک 3 ماهه6/996/300

اطلاعات تماس

اولین محصول مدیران خودرو با برند چری در ایران

اصفهان اتوبان ذوب آهن ورودی شهردرچه
تلفن:
031-33768888
ایمیل:
8cars.ir@gmail.com

پیام به فروشنده

نام شما:

شماره تماس شما:

ایمیل:

پیغام شما

115/500/000
قیمت به صورت نقدی
بدنه سواری
نوع سوخت بنزینی
موتور 2000
سال 2017
گیربکس اتوماتیک
راندن RWD
اقتصاد سوخت 9
رنگ بیرونی سفید
رنگ داخلی مشکی
شاسی 5YFBURHE6FP213
9
بنزین شهر
7.5
بنزین اتوبان
ماشین حساب تأمین مالی
قیمت خودرو (تومان)
نرخ بهره (%)
دوره زمانی (ماه)
پرداخت اولیه (تومان)
محاسبه
پرداخت ماهانه
پرداخت سود منفی
مجموع مبلغ پرداختی